• Snelle en veilige levering binnen 2 werkdagen
  • Gratis verzending boven 50 euro*
  • Gratis afhalen in 1 van onze winkels
  • Klanten geven ToyChamp een 8.3/10

FAQ-Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hier vind je een antwoord op de meest gestelde vragen. Vind je geen antwoord op je vraag? Dan kan je uiteraard ook terecht bij onze klantendienst.

Per e-mail : webshop@toychamp.nl

Telefonisch : 045/76 000 76



Wanneer kan ik de klantendienst bereiken?

De klantendienst is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.30 en van 13.00 tot 17.00 uur, behalve op Belgische wettelijke feestdagen*.

*Belgische Wettelijke FeestdagenDatum
Nieuwjaarsdag1 januari 
Paasmaandag18 april 
Dag van de Arbeid1 mei 
O.L.H. Hemelvaart26 mei 
Pinkstermaandag6 juni
Nationale feestdag21 juli 
O.L.V. Hemelvaart15 augustus
Allerheiligen1 november
Wapenstilstand11 november
Kerstmis25 december

Coronavirus en openingstijden

Onze winkels zijn geopend volgens de normale openingsuren. Voor meer informatie kan je terecht op onze pagina met actuele info over de coronamaatregelen.


Wat is de levertijd voor levering aan huis?

We proberen al onze pakjes binnen de 2 werkdagen te leveren.

Leveringen gebeuren alleen op weekdagen (tussen 8u00 en 18u00).

Zodra je een bestelling plaatst, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Zo kan je makkelijk de leveringsdatum van je bestelling opvolgen.

Klik hier voor meer info over leveren en afhalen. 


Wat zijn de verzendkosten?

De verzending van een bestelling waarvan het totale bedrag € 50,00 of meer bedraagt, is binnen Nederland gratis. 

De kosten voor de verzending zijn afhankelijk van het totale aankoopbedrag van de bestelling:

  • Totaal van de bestelling tussen € 0 en € 19,99 : € 3,99 verzendkosten
  • Totaal van de bestelling tussen € 20,00 en € 49,99 : € 2,99 verzendkosten
  • Totaal van de bestelling meer dan € 50,00:  gratis verzending
  • Voor artikelen met een groot volume of gewicht geldt een aparte verzendtoeslag

Klik hier voor meer info over leveren en afhalen


Wat als ik niet thuis ben?

Vanaf het moment dat je pakket wordt opgehaald door onze transportdienst, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code waarmee je je bestelling kunt opvolgen.
Als je een account hebt aangemaakt, vind je deze gegevens ook terug in je account.

Via de flexdelivery dienst van onze transporteur kan je zelf nog het leveradres aanpassen of een parcelshop kiezen.

De transporteur zal het pakket tot 2x toe aanbieden alvorens zij het pakket in hun depot bewaren. 

De transporteur behoudt het recht om het pakket bij buren af te leveren, indien zij wensen af te tekenen voor ontvangst.


Niet leverbaar, toch verzenden?

Wanneer een artikel niet beschikbaar is voor 'Levering aan huis' betekent dit ook dat het artikel niet voorradig is in het webmagazijn. Onze winkels zijn geen verzendpunten. Het product kan bijgevolg niet verzonden worden. Indien de bestelknop 'levering aan huis' niet beschikbaar is, kan je altijd kijken of het gewenste product eventueel op voorraad is in een fysieke ToyChamp winkel.


Waar vind ik de beschikbaarheid van een product?

De beschikbaarheid van een product vind je terug op de detailpagina ven dat product. Indien de optie 'levering aan huis' niet beschikbaar is, dan wil dat zeggen dat er geen voorraad meer is voor levering. 

De beschikbaarheid in de winkels kan je nakijken door op 'Toon winkel voorraad' te klikken. Per winkel kan je dan zien of het product op voorraad is of niet. Er zijn helaas geen interne transporten mogelijk tussen onze winkels. 

Bijvoorbeeld

Een product is niet meer op voorraad  in ToyChamp Zwolle maar wel in ToyChamp Roermond. Helaas is het niet mogelijk om het product van ToyChamp Roermond naar ToyChamp Zwolle te versturen. Wel kan je het zelf afhalen in de winkel waar het op voorraad is. 


Klopt de beschikbaarheid op de site?

De beschikbaarheid op de site is rechtstreeks gekoppeld aan ons voorraadsysteem en wordt voortdurend bijgewerkt. Tussentijdse verkopen in de winkel of diefstal kan op dat moment wel een verschil in beschikbaarheid betekenen.


Afhalen in een winkel

Als een product voorradig is in een winkel, kan je het online bestellen en betalen om het daarna zelf af te halen in een winkel. Dit noemen wij een Click & Collect bestelling. 

Er staat geen termijn op het afhalen van je bestelling. We sturen wel een herinnering in geval het wat langer moest duren om te voorkomen dat het vergeten wordt.

Meer informatie vind je hier.


Factuur en/of afhaalbericht niet ontvangen?

Kijk zeker altijd eerst in je ongewenste mails (spambox) als je niet meteen een e-mail hebt ontvangen.

Indien je deze effectief niet ontvangen hebt, neem je best contact met de klantenservice zodat dit verder nagekeken kan worden.

Per e-mail : webshop@toychamp.nl

Telefonisch : 045/76 000 76


Kan ik reserveren?

Een product reserveren is helaas niet mogelijk. Je kan het wel bestellen via de site en dan kiezen voor de optie 'Ophalen in de winkel'.


Wat zijn de openingsuren?

De openingsuren per winkel kan je terugvinden op de site. Online kan je uiteraard 24/7 winkelen.


Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Betalen op onze webshop doe je helemaal veilig. Je kan kiezen voor Bancontact, Visa of Mastercard en achteraf betalen.

Meer informatie vind je hier terug.


Kan ik een artikel retour sturen binnen herroepingstermijn?

Je hebt 14 dagen herroepingstermijn op je bestelling die geleverd werd, vanaf de datum van ontvangst. Wil je hiervan gebruik maken, dan kan je de retour aanmelden via e-mail (naar webshop@toychamp.nl). Je ontvangt een RMA formulier dat je moet afprinten, tekenen en aan het pakket toevoegen. Retourkosten zijn voor eigen rekening.

Alle voorwaarden over retourneren kan je hier terugvinden.


Wat als mijn product defect geleverd wordt?

Controleer na ontvangst van jouw bestelling de goederen en laat ons binnen de 7 kalenderdagen weten als er wat mis lijkt te zijn. Dit kan per e-mail of telefonisch bij onze klantendienst. Samen zoeken we naar een gepaste oplossing.


Wat zijn de garantievoorwaarden?

ToyChamp volgt de officiële Europese garantierichtlijnen. Jouw product wordt nagekeken door onze interne hersteldienst op het hoofdkantoor. Na vaststelling van garantie gaan we over tot herstelling of vervanging van het product

Meer informatie over garantie vind je hier.


Kan ik ruilen in een winkel?

Winkelaankoop ruilen

Je winkelaankoop kan geruild worden in een winkel, mits je de originele kassabon kan voorleggen en het product voldoet aan de ruilvoorwaarden. Je kan in de winkel een ander product kiezen of je krijgt een tegoedbon. Het artikel kan niet naar ons verstuurd worden om geruild te worden. Dat moet effectief in de winkel gebeuren.

Click & Collect aankoop ruilen

Een online aankoop (click & collect) kan alleen geruild worden in een winkel, mits voorlegging van de factuur of kassabon. Ook hier moet het product voldoen aan de ruilvoorwaarden. Je kan in de winkel een ander product kiezen of je krijgt een tegoedbon. Ook in dit geval kan het artikel niet terug gestuurd worden maar gebeurt de ruiling in de winkel. 

Online aankoop ruilen

Je online aankoop (levering aan huis) kan je ruilen door het terug op te sturen per post. Let wel op dat de retourkosten daarbij voor jouw eigen rekening zijn. Je krijgt dan het geld terug. Indien gewenst kan je het product ook ruilen in een ToyChamp winkel. Op dat moment vervallen de richtlijnen van een online herroeping en gelden de winkelvoorwaarden. Je moet je factuur meenemen en het product moet aan de ruilvoorwaarden voldoen. In de winkel mag je een ander product kiezen of een tegoedbon.


Zijn er speciale voorwaarden voor aankopen voor een bedrijf?

Je kan bij ons zeker terecht voor je bedrijfsaankopen. Stuur een e-mail naar webshop@toychamp.nl met zoveel mogelijk informatie. Je zal vervolgens gecontacteerd worden door de verantwoordelijke persoon binnen het bedrijf.


Hoe kan ik solliciteren?

Je vindt alle openstaande vacatures op deze pagina. Zowel voor de winkels, als het magazijn , als het hoofdkantoor. 

Hier staat ook omschreven hoe je kan solliciteren. Succes alvast!

Naar boven

We respecteren uw privacy!

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om uw surfervaring makkelijker te maken, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, en analysepartners.

Privacy policy